Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
OT - Diverse

Föräldrapenningstillägg?

2018-04-08 14:17 #0 av: Sparven88

Hej gott folk!
Nu går jag snart hem på mammaledigt, och kom nu att tänka på om vi förskollärare kan få föräldrapenningstillägg? Jag har inte forskat så mycket i det än, utan tänkte mest slänga ut frågan här så länge :)

Anmäl
2018-04-12 07:19 #1 av: Loris M

Har du hittat svaret än? Jag vet tyvärr inte vad som gäller, det var ett tag sedan mina barn var små och nu är det andra regler. 

Har gjort en snabb googling och det verkar vara som att en del fackförbund har slutit ett antal med arbetsgivaren. Så det bästa är nog att ringa till ditt fackförbund och fråga. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-04-12 07:37 #2 av: Sparven88

God morgon!
Ja, jag mailande faktiskt lärarförbundet, och vad de kunde se så var jag berättigad till det. De gav mig rådet att höra av mig till min löneavd. för att få svar därifrån också. :)

Anmäl
2018-04-12 21:25 #3 av: Loris M

Så bra! Tummen upp

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.