Etiketterotdiverse
Sparven88
4/8/18, 2:17 PM

Föräldrapenningstillägg?

Hej gott folk! Nu går jag snart hem på mammaledigt, och kom nu att tänka på om vi förskollärare kan få föräldrapenningstillägg? Jag har inte forskat så mycket i det än, utan tänkte mest slänga ut frågan här så länge :)

4/12/18, 7:19 AM

Har du hittat svaret än? Jag vet tyvärr inte vad som gäller, det var ett tag sedan mina barn var små och nu är det andra regler.

Har gjort en snabb googling och det verkar vara som att en del fackförbund har slutit ett antal med arbetsgivaren. Så det bästa är nog att ringa till ditt fackförbund och fråga.

Sparven88
4/12/18, 7:37 AM

God morgon! Ja, jag mailande faktiskt lärarförbundet, och vad de kunde se så var jag berättigad till det. De gav mig rådet att höra av mig till min löneavd. för att få svar därifrån också. :)

4/12/18, 9:25 PM