Annons:
Etiketterpedagogiska-dilemmansvåra-samtal
Läst 1378 ggr
Loris M
6/4/18, 8:27 PM

Vad undviker du att prata om?

Min erfarenhet är att det finns ämnen som Pedagoger undviker att prata om, både med barn och med föräldrar. Håller ni med? Vad i så fall vill du helst inte prata om och varför? 

 Om du är förskoleförälder, har du upplevt att Pedagoger undvikit vissa ämnen och finns det något som du inte vill att de ska prata med ditt barn om?

Oftast handlar det om känsliga, jobbiga ämnen och saker som är relaterade till religion, andra kulturer och traditioner, maten och veganism/vegetarism, döden, sexualitet….

Annons:
[Thiah]
6/5/18, 6:06 AM
#1

Jag kanske tycker sexualitet kan vara ett jobbigt ämne för jag vet inte riktigt hur djupt jag kan gå utan att berätta för mycket. Alla familjer har egna sett att hantera sexualitet. Och då menar jag mera den fysiska biten och inte t.ex. homosexualitet. Annars är jag duktig på att svara på barnens fråga, vi diskuterar allt runt lunchbordet och ibland får jag be kollegorna om ursäkt för att vi svävat iväg på ämnen som blod , kroppen och tex slakt. Alla vill kanske inte höra blodiga historier medan dom äter lunch. :P

Upp till toppen
Annons: