Etiketterbarns-rättigheterdelaktighetdemokrati
2018-09-22 20:02

Barns integritet skrivs in i läroplanen

En förskola i Torpshammar har arbetat med barns integritet sedan fem år tillbaka och de gläds nu åt att barns integritet skrivs in i läroplanen:

"Personalen på Hammarens förskola i Torpshammar reagerade med glädje när det blev känt att barns integritet i förskolan för första gången nu skrivs in och börjar gälla för alla förskolor i Sverige. Inte bara på de förskolor som själva valt att fokusera på att öka barnens inflytande.

– Jag tycker att det är jättebra. Det är så oerhört viktigt att vi måste stärka barnen i det här så att de får en självkänsla att bestämma över sin egen kropp. Och inte minst att lyssna på andra när de säger nej, säger Kicki Johansson, som är förskolechef."

Magi-cat
2018-09-23 18:16

Bra! 👍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]