Etiketterskolaförskoleklass
2018-10-14 20:18

Elever i en skola i Tensta ligger över snittet

"I en solig sluttning i södra Tensta ligger Enbacksskolan med drygt 360 elever från förskoleklass till årskurs 9. Skolans kupoltak sticker upp en bit över de omkringliggande låga bostadskvarteren. Det skulle kunna vara en illustration av skolans resultat. För här klarar sig eleverna bättre än snittet för samtliga kommunala grundskolor i Stockholm. Drygt 82,9 procent av eleverna i årskurs 9 på Enbacksskolan nådde kunskapsmålen i alla ämnen förra året. Det är över snittet även för hela landet.

Om man dessutom väger in bakgrundsfaktorer som föräldrars utbildningsnivå, andel nyanlända elever och fördelningen mellan pojkar och flickor skulle Enbacksskolan med samma liknelse vara den högsta byggnaden av alla Stockholms stads skolor. Resultatet är långt över snittet för skolor med liknande förutsättningar."

[NeferNefer]
2018-10-14 20:29

🌺👍

Carrosh
2018-10-14 22:13

Åh, vad kul att höra! Var nyligen i mina gamla barndomskvarter i Tensta och fick höra att de fått riktigt bra ordning på områdets busar nu - det har varit väldigt lugnt och fridfullt länge - det tror jag påverkar allt annat till mycket stor del också! 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Magi-cat
2018-10-15 14:04

Roligt att höra! 👍🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen