Etiketterskolaförskoleklass
tlover
12/14/18, 10:36 PM

Fidgets yay or nay?

Fidgets kan vara ett väldigt bra hjälpmedel för många. Men de kan också missbrukas och om jag förstår det rätt så ogillas dom av endel lärare och kan till och med vara förbjudet i vissa skolor. Vad tycker ni lärare? Skulle du tillåta en fidget som hjälpmedel eller är dom förbjudna eller något mellanting?

l'm back

12/15/18, 9:25 AM

Bra fråga, tack!

Jag vet att på mitt barns skola får de inte använda fidgets under lektioner utan bara på raster. Lärare verkar tycka att det är störande. Någon mer förklaring än så har de/vi inte fått.

Personligen tycker jag att de borde använda dessa om det hjälper barn att koncentrera sig, men jag har inte pratat med några som verkligen har koncentrationssvårigheter så jag vet inte om fidgets är effektiva.

tlover
12/15/18, 9:35 AM

#1 Inte ett barn men de är supereffektiva för mig… bara jag kommer ihåg var jag har den… annars blir det lätt mobilen jag pillar på och då tycker folk jag är ohövlig (och det går inte heller i alla situationer.

edit: galet att det inte är tillåtet då det behövs som mest

l'm back