Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Tips och inspiration

Julstjärnor av klädnypor

2018-12-18 15:19 #0 av: Eda

Stjärnor som tillverkas av klädnypor har nog varit populära allt sedan 1950-talet tror jag! Jag tycker att de är riktigt dekorativa, både om de är trävita eller målade t.ex. i vitt, rött, guld eller silver. Stjärnorna kan hängas upp t.ex. i fönster eller användas som julgransdekoration.

Den mindre stjärnan som är gjord av miniklädnypor är lite pillig, medan den större som är gjord av vanliga träklädnypor är betydligt enklare och som jag tror lite större förskolebarn kan klara av.  Den kanske kan bli en julklapp!

Beskrivning, se: https://textilochtips.wordpress.com/2018/03/27/pyssel-och-knap/

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2018-12-26 19:09 #1 av: Loris M

Tack för tipset! Blomma

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.