Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Övrigt

Kinetisk sand

2019-11-25 16:32 #0 av: Eda

När jag häromdan var på Moderna Museets shop såg jag att de där sålde Fingerpenslar och 1 kg förpackningar med Kinetic Sand.
Med sanden kan man göra figurer och leka med som på stranden. Sanden torkar inte, är lätt att städa upp, fastnar eller stelnar inte, är giftfri, glutenfri och dammfri.  Sanden består av sand och silikon. Skall man köpa mycket så har Mentex större förpacknigar.

Länkar:
Moderna museet: https://webshop.modernamuseet.se/sv/
Mentex: https://mentex.se/produkt/magisk-sand-mansand-rorelsessand-kinetic-sand/

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2019-11-25 17:03 #1 av: Magi-cat

Mysigt! Kär

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl
2019-11-25 18:44 #2 av: Maleficum

Min brorsdotter har sådan sand, skoj att leka med men för mig fastnar den på händerna.

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2019-11-25 19:28 #3 av: Eda

Så konstigt, jag testade sanden på museet och  på mig fastnade den inte!

Anmäl
2019-11-26 12:53 #4 av: Maleficum

#3 Min brorsa och jag funderar på om det beror på att jag ofta är fuktig om händerna (även om jag precis torkat av dem) och att sanden därför fastnar på mig.

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2019-11-26 13:54 #5 av: Eda

Så kan det kanske vara, själv har jag motsatt problem  och besvär med att använda surfplatta, mobil och trycka fram kölappar i butiker!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.