Etikettgenus
2016-01-17 10:16

Radikala, farliga queerteorier - Föräldrar se upp!

Det är budskapet som kan utläsas i nedanstående artikel. Att normkritisk pedagogik skulle vara av ondo. 🤔

"Just nu pågårett socialt experiment i svensk förskola och skola, som vi som kristenhet har all anledning att problematisera. Det kallas för ”normkritisk pedagogik”, och lanseras på bred front av RFSL, RFSU och ett antal statliga myndigheter

Som kristna harvi en självklar kallelse att stödja också dem som identifierar sig som hbtq. Men det måste finnas andra sätt att göra detta på än att anamma den normkritiska pedagogiken. De strategier som nu håller på att lanseras handlar ju om att all identitet och sexualitet är att betrakta som flytande, något som skapar problem för många unga…

Vår uppmaning tillSveriges föräldrar är därför att läsa in sig på vad som håller på att ske på våra förskolor och skolor, och att därefter låta ansvariga chefer veta vad vi tycker om detta. Detta i enlighet med läroplanens första kapitel: ”Alla föräldrar ska med samma förtroende kunna skicka sina barn till skolan, förvissade om att barnen inte blir ensidigt påverkade till förmån för den ena eller andra åskådningen.”"

Källa

Det känns otroligt konstigt att de åberopar läroplanen i slutet, när de i övrigt genom sitt uttalande bryter mot det mesta som står i läroplanen och övriga styrdokument. De sågar exempelvis skrivningar i läroplanen, Skolverkets skrivningar, DO-s skrivningar, RFSL, SOU- utredningar m.m. men väljer ut just denna mening där föräldrar ska kunna känna förtroende. Så klart att det är viktigt. Men det är även viktigt att ta hänsyn till den aktuella forskningen och våra styrdokument. Samt att inse att samhälle är föränderligt och utvecklingen går framåt.

Märkligt! Normkritisk pedagogik är inget "socialt experiment" utan ett förhållningssätt som alla i förskolan och skolan ska förhålla sig till, enligt läroplanen och skollagen. Vi ska motverka de traditionella könsroller och kämpa för att alla barn ska kunna uttrycka sig, inte som pojkar och flickor, utan som just de unika personer de är. Hur kan man tycka att det är fel? Och vad som ännu är värre, hur kan en förskola och skola som vilar på kristen tro arbeta i enlighet med läroplanen om dess skrivningar strider mot den kristna tron? Det är något att se upp med!

[NeferNefer]
2016-01-17 10:28

Otäckt. De vill visst vrida tillbaka klockan ett par tusen år … 🥶

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2016-01-31 11:28

För bedrövligt! 😕

Det känns helt otidsenligt och väldigt oroväckande….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2016-02-01 17:17

Skrattretande med bokstavstroende bibelnissar som använder sig av psykodynamisk teori (som de inte förstått) för att legitimera sina bakåtsträvande idéer.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.