Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Arbetslaget Arbetsmiljö Barns rättigheter, delaktighet och demokrati Bedömning och dokumentation Forskning Fritidshem Föräldrasamverkan Genus Hållbar utveckling IKT och digitalt lärande Info från admin Kvalitets- och utvecklingsarbete Ledning och organisation Lekar/undersökningar Lek och lärande Litteratur Matematik Naturvetenskap och teknik OT - Diverse Pedagogiska dilemman och svåra samtal Pedagogiska inriktningar Pedagogiska miljöer Samhällsdebatt Skapande och estetiska uttrycksformer Skola och förskoleklass Specialpedagogik Språk och flerspråkighet Styrdokument Tematiskt arbetssätt och projekt Tips och inspiration Traditioner och firande Undervisning i förskolan Utbildning och studier Utomhuspedagogik Värdegrundsfrågor Yrkesprofession Övrigt
Övrigt

Har ni problem med ifokus via plattor?

2016-12-03 15:21 #0 av: Artlink

Jag har fått stora problem att vara aktiv på fokus.

Jag använder nämligen bara plattor som inte läser java och flash. Vad jag förstår (som är helt novis om teknisk utrustning) så är inte ifokus speciellt bra anpassad för iphone, paddor, läsplattor, surface osv. Det är svårt att lägga in bilder i bildspel, svårt att se inlaga bilder osv. 

Ärligt talat så drar jag mig för att å in på forumet i stort eftersom jag inte ser och inte kan jobba på sidorna så som jag kan från en vanlig dator. Och min enda dator är en gammal trött Mac Book Pro som slår i från stup i kvarten för att den är uttjänt. 

jag tänker inte köpa mig någons dator utan föredrar att jobba på plattor och måste nog säga hejdå till ifokus pga det... Ledsen

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2016-12-03 15:29 #1 av: Hera

Välj skrivbordsversionen så ser det ut och fungerar precis som på datorn. 

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2016-12-03 16:46 #2 av: Loris M

Jag använder i stort sett alltid dator, men jag tror också som Hera att det ska funka med plattan också om du använder skrivbordsversionen. Det kommer upp frågor om det lite då och då har jag för mig. Hittade en tråd på support där de förklarar (även med bild) hur du ändrar till skrivbordsversionen.  

http://support.ifokus.se/discussions/56ad2c4dce12c4188e0030ce-ifokus-via-surfplattan

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-12-05 09:05 #3 av: Niklas

Jag använder bara iPad och iPhone på iFokus.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2016-12-26 15:55 #4 av: Artlink

#3 kan du lägga upp bildkollage (blädderfunktionen och kan du se andras?

Anmäl
2016-12-28 08:12 #5 av: Niklas

Ja, bägge delarna.

Anmäl
2016-12-29 10:37 #6 av: Artlink

men din stående bild ligger när jag ser på bildspelet i datorn. Niklas, vilka smartprodukter använder du? Surface går verkligen inte alls... iPhone och iPad tycker jag inte heller fungerar bra

Anmäl
2016-12-29 10:44 #7 av: Hera

#6 Det beror på att bilden ligger.

Anmäl
2016-12-29 11:12 #8 av: Artlink

#7 Haha, ok! Jag vänder alltid rätt mina bilder innan de ska publiceras så inte läsarna ska få nackspärr! Trodde alla gjorde så Skrattar

Anmäl
2016-12-29 16:27 #9 av: Niklas

#6: Hos mig visas bägge bilderna rätt. Jag använder iPhone och iPad. Vad är det du inte tycker funkar i iPad?

Anmäl
2016-12-29 16:30 #10 av: Hera

Varför ligger den ena hos oss?

Sitter på mobilen i vanliga versionen. 

Anmäl
2016-12-29 16:35 #11 av: Maria

Jag har kollat bilderna hos mig. Använder Chrome både på dator och mobil. Jag har en Samsung.

På båda så ligger ena bilden och den andra är rättvänd.

/Maria

Anmäl
2016-12-29 17:56 #12 av: Niklas

Det kanske är för att jag ser bilderna med samma typ av enhet som de togs med.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.